Drodzy Dorośli,

Rodzice, Nauczyciele, Wychowawcy, Bibliotekarze, Starsze Siostry i Bracia na tej stronie zamieszczamy propozycje zajęć dla dzieci inspirowane naszymi książkami oraz kolorowanki, wyszukiwanki i inne materiały, które możecie wykorzystać do zajęć w szkole i do zabawy w domu.

Zachęcamy do korzystania i życzymy udanej zabawy.

 

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz skorzystać z rabatów dla bibliotek i szkół: k.wegierek@wydawnictwo-widnokrag.pl

Rabat obejmuje wszystkie tytuły. Jego wysokość uzależniona jest od liczby zamówionych egzemplarzy. 

GRY ONLINE

BLISKIE-DALEKIE SĄSIEDZTWO

Zapraszamy na tajemniczą i pełną wyzwań wyprawę w poszukiwaniu bohaterów serii książek “Kepler62”. Aby ich odnaleźć trzeba udać się do Finlandii, Szwecji, Estonii i Norwegii, spotkać się z autorami i tłumaczami książek, a także rozwiązać wiele zagadek i zadań. Przewodnikiem w tej wyprawie będzie Pate, również postać z książki. Gwarantujemy wspaniałą przygodę!

Gra została zrealizowana w ramach projektu BLISKIE-DALEKIE SĄSIEDZTWO.

Wydanie książek było współfinansowane przez Unię Europejską w ramach programu Kreatywna Europa. 

TRZY ŻYCZENIA ZŁOTEJ RYBKI

Wydawałoby się, że życie w jeziorze toczy się całkiem zwyczajnie, lecz okazuje się, że w wodzie zachodzą niepokojące zmiany…Dołącz do złotej rybki i pomóż jej uratować jezioro. Dowiedz się, w jaki sposób ludzie mogą spełnić życzenia złotej rybki.

Miej oczy i uszy otwarte.
Rozwiązuj zagadki.
To będzie super przygoda!

Gra została zrealizowana w ramach projektu KSIĄŻKI DO ZADAŃ SPECJALNYCH.

Wydanie książek było współfinansowane przez Unię Europejską w ramach programu Kreatywna Europa.

SCENARIUSZE LEKCJI I WARSZTATÓW

Młodzieżowe Dyskusyjne Kluby Książki

Dla tych, który lubią nie tylko czytać książki, ale także o nich rozmawiać. Zachęcamy do skorzystania z przygotowanych zestawów pytań, które – wierzymy – mogą zaowocować niezwykle inspirującymi dyskusjami.

Czy to prawda, Ester?
  1. Co Cię najbardziej zaskoczyło w tej historii?
  2. Czym według Ciebie różnią się Signe i Ester? A co je łączy?
  3. Czy Ester jest dobrą przyjaciółką?
  4. Jak myślisz, dlaczego kłamie?
  5. Czy pamiętasz bohaterów innych książek, którzy byli podobni do Ester lub Signe?
  6. Gdybyś był/była autorem/autorką książki, co byś zmieniła w tej historii?
  7. Czy poleciłbyś/ poleciłabyś ją koleżankom lub kolegom? Dlaczego?

Klub Przyjaciół Planety
  1. Czy chciałbyś/chciałabyś dołączyć do Klubu Vanji, Siverta i Mo lub stworzyć własny z przyjaciółmi? Dlaczego?
  2. Jakie były Twoje pierwsze przypuszczenia, kto odpowiada za wyciek ropy, a kto za zniszczenie chaty i wyrzucanie odpadów?
  3. Czy rozwiązania zagadek zaskoczyły Cię?
  4. Którą postać z książek najbardziej polubiłeś/polubiłaś? Dlaczego?
  5. Czy tak jak główni bohaterowie, zauważasz w swoim otoczeniu problemy dotyczące zanieczyszczenia środowiska?
  6. Jak zachowywali się dorośli wobec wydarzeń przedstawionych w książkach
  7. Który ekofakt zainteresował Cię najbardziej?
  8. Czy po przeczytaniu Klubu Przyjaciół Planety masz pomysł, co Ty możesz zrobić w swoim otoczeniu, aby chronić przyrodę?
Kot o burczącym brzuchu
  1. Czy podobała Ci się ta opowieść?
  2. Czy Twoim zdaniem ta opowieść porusza ważny temat? Jaki?
  3. Jakie cechy posiada dziewczynka w opowieści?
  4. Co najbardziej przerażało dziewczynkę podczas wspólnej podróży z kotem?
  5. Czym się charakteryzuje przyjaźń ukazana między dziewczynką a kotem?
  6. Co myślisz o świecie przedstawionym w opowieści podczas wędrówki kota i dziewczynki?
  7. Jakie emocje, uczucia pojawiają się u kota?
  8. Jaka była Twoja ulubiona część historii?
Marius, magia i wilkołaczka Liisi
  1. Czy Twoim zdaniem tytuł książki pasuje do tej historii?
  2. Czy ta historia przypomina Ci jakieś inne książki?
  3. Czy jakaś scena w książce, szczególnie utkwiła Ci w pamięci?
  4. Czy postacie z estońskiego lasu były straszne? W jakich innych opowieściach można je spotkać?
  5. Jak byś opisała sytuację Liisi na początku książki?
  6. Z którym z bohaterów książki chciałbyś/chciałabyś porozmawiać, gdyby to było możliwe?
  7. Czy podobała Ci się ta opowieść? Czy można ją nazwać godną polecania?
Prawdziwe życie. Odłączenie
  1. O czym Twoim zdaniem jest ta historia?
  2. Czy porusza ważne tematy? Jakie?
  3. Gdzie wolałbyś/wolałabyś mieszkać – w wiosce podłączonej do systemu czy na Wolnych Ziemiach?
  4. Masz pomysł, jak skończy się ta historia?
  5. Czy Twoim taka przyszłość dla świata jest możliwa? Takie podłączenie?
  6. Czy chciałbyś/ chciałabyś zadać jakieś pytanie autorce książki?
  7. Czekasz na dalszy ciąg opowieści, czy nie chcesz do niej wracać?
Prawdziwe życie. Pamięć operacyjna
  1. Czym jest wolność?
  2. Jakie korzyści System przynosi swoim członkom?
  3. Jakie korzyści płyną z życia wśród buntowników?
  4. Dlaczego Buntownicy nie chcą być w Systemie?
  5. Czemu System zwalcza Buntowników?
  6. Jakie cechy wspólne mają te dwa światy ze światem realnym?
  7. Czy wybrałbyś/wybrałabyś życie w Systemie czy wśród buntowników?
Przyjaciele na śmierć i życie
  1. Jaka była twoja ulubiona część książki?
  2. A czy coś Ci się w niej nie podobało?
  3. Czy któryś z bohaterów mógłby zostać Twoim przyjacielem? Dlaczego?
  4. Czy taka historia mogłaby się wydarzyć w Twojej szkole?
  5. Gdybyś mogła/mógł zapytać autora o cokolwiek, co by to było?
  6. Jak ta opowieść na Ciebie wpłynęła? Czy myślisz, że będziesz pamiętać za kilka miesięcy lub lat?
  7. Czy poleciłbyś/ poleciłabyś ją koleżankom lub kolegom? Jak byś to zrobił/zrobiła?
Tajemnica dworu Helmersbruk
  1. Jak odczuwamy klimat i nastrój książki? Jakie emocje towarzyszą czytaniu? Pierwsze skojarzenia z nastrojem zapisujemy na szarym papierze.
  2. Szukamy podobnego klimatu i podobnych motywów w innych książkach/tekstach kultury. Uczestnicy losują z woreczka tytuły książek i szukamy motywów podobnych („Opowieść wigilijna”, „Dziadek do orzechów”, „Romeo i Julia”, „Magiczny sklep z zabawkami”, „Tajemniczy ogród”).
  3. Rola kartek z pamiętnika w całej opowieści.
  4. Jaką drogę/zmianę przeszła Flora, czego dowiedziała się przede wszystkim o sobie.
  5. Najważniejsze dla nas motywy.
  6. Jakie wartości były ważne dla Flory – głównej bohaterki.
  7. Rozmowa o nieuniknionych w życiu stratach i tęsknocie.
Wolfgang (niezwyczajny)
  1. Czy coś zaskoczyło Cię w tej opowieści?
  2. Co myślałeś o Wolfgangu na początku książki?
  3. A pod koniec czytania?
  4. Autorka książki mówi, że jest to dla niej najbardziej osobista książka. Jak myślisz, dlaczego?
  5. Czy czytanie książki wpłynęło na Twój nastrój?
  6. Czy ta historia czegoś Cię nauczyła?
  7. Komu poleciłbyś/poleciłabyś tę książkę?
Produkt dodany do listy ulubionych
Product added to compare.

Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności serwisu.

Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo Widnokrąg S.C. z siedzibą w Piasecznie.

Więcej informacji o korzystaniu przez nas z plików cookies oraz o przetwarzaniu Twoich danych osobowych, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz w naszej Polityce prywatności.