Drodzy Dorośli,
Rodzice, Nauczyciele, Wychowawcy, Bibliotekarze, Starsze Siostry i Bracia na tej stronie zamieszczamy propozycje zajęć dla dzieci inspirowane naszymi książkami oraz kolorowanki, wyszukiwanki i inne materiały, które możecie wykorzystać do zajęć w szkole i do zabawy w domu.
Zachęcamy do korzystania i życzymy udanej zabawy.
Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz skorzystać z rabatów dla bibliotek i szkół: k.wegierek@wydawnictwo-widnokrag.pl
Rabat obejmuje wszystkie tytuły. Jego wysokość uzależniona jest od liczby zamówionych egzemplarzy.
GRY ONLINE
BLISKIE-DALEKIE SĄSIEDZTWO
Zapraszamy na tajemniczą i pełną wyzwań wyprawę w poszukiwaniu bohaterów serii książek “Kepler62”. Aby ich odnaleźć trzeba udać się do Finlandii, Szwecji, Estonii i Norwegii, spotkać się z autorami i tłumaczami książek, a także rozwiązać wiele zagadek i zadań. Przewodnikiem w tej wyprawie będzie Pate, również postać z książki. Gwarantujemy wspaniałą przygodę!
Gra została zrealizowana w ramach projektu BLISKIE-DALEKIE SĄSIEDZTWO.
Wydanie książek było współfinansowane przez Unię Europejską w ramach programu Kreatywna Europa.
TRZY ŻYCZENIA ZŁOTEJ RYBKI
Wydawałoby się, że życie w jeziorze toczy się całkiem zwyczajnie, lecz okazuje się, że w wodzie zachodzą niepokojące zmiany…Dołącz do złotej rybki i pomóż jej uratować jezioro. Dowiedz się, w jaki sposób ludzie mogą spełnić życzenia złotej rybki.
Miej oczy i uszy otwarte.
Rozwiązuj zagadki.
To będzie super przygoda!
Gra została zrealizowana w ramach projektu KSIĄŻKI DO ZADAŃ SPECJALNYCH.
Wydanie książek było współfinansowane przez Unię Europejską w ramach programu Kreatywna Europa.
SCENARIUSZE LEKCJI I WARSZTATÓW
Książka. Kto za tym stoi
Skąd się biorą emocje i jak je oswoić?
Czym jest depresja?
Empatia – jak się jej nauczyć?
Kosmiczna podróż. Inspirująca lekcja astronomii
Czarna książka kolorów
Co się stanie z Tym Panem, gdy przyjdzie zima?
Młodzieżowe Dyskusyjne Kluby Książki
Dla tych, który lubią nie tylko czytać książki, ale także o nich rozmawiać. Zachęcamy do skorzystania z przygotowanych zestawów pytań, które – wierzymy – mogą zaowocować niezwykle inspirującymi dyskusjami.
- Co Cię najbardziej zaskoczyło w tej historii?
- Czym według Ciebie różnią się Signe i Ester? A co je łączy?
- Czy Ester jest dobrą przyjaciółką?
- Jak myślisz, dlaczego kłamie?
- Czy pamiętasz bohaterów innych książek, którzy byli podobni do Ester lub Signe?
- Gdybyś był/była autorem/autorką książki, co byś zmieniła w tej historii?
- Czy poleciłbyś/ poleciłabyś ją koleżankom lub kolegom? Dlaczego?
- Czy chciałbyś/chciałabyś dołączyć do Klubu Vanji, Siverta i Mo lub stworzyć własny z przyjaciółmi? Dlaczego?
- Jakie były Twoje pierwsze przypuszczenia, kto odpowiada za wyciek ropy, a kto za zniszczenie chaty i wyrzucanie odpadów?
- Czy rozwiązania zagadek zaskoczyły Cię?
- Którą postać z książek najbardziej polubiłeś/polubiłaś? Dlaczego?
- Czy tak jak główni bohaterowie, zauważasz w swoim otoczeniu problemy dotyczące zanieczyszczenia środowiska?
- Jak zachowywali się dorośli wobec wydarzeń przedstawionych w książkach
- Który ekofakt zainteresował Cię najbardziej?
- Czy po przeczytaniu Klubu Przyjaciół Planety masz pomysł, co Ty możesz zrobić w swoim otoczeniu, aby chronić przyrodę?
- Czy podobała Ci się ta opowieść?
- Czy Twoim zdaniem ta opowieść porusza ważny temat? Jaki?
- Jakie cechy posiada dziewczynka w opowieści?
- Co najbardziej przerażało dziewczynkę podczas wspólnej podróży z kotem?
- Czym się charakteryzuje przyjaźń ukazana między dziewczynką a kotem?
- Co myślisz o świecie przedstawionym w opowieści podczas wędrówki kota i dziewczynki?
- Jakie emocje, uczucia pojawiają się u kota?
- Jaka była Twoja ulubiona część historii?
- Czy Twoim zdaniem tytuł książki pasuje do tej historii?
- Czy ta historia przypomina Ci jakieś inne książki?
- Czy jakaś scena w książce, szczególnie utkwiła Ci w pamięci?
- Czy postacie z estońskiego lasu były straszne? W jakich innych opowieściach można je spotkać?
- Jak byś opisała sytuację Liisi na początku książki?
- Z którym z bohaterów książki chciałbyś/chciałabyś porozmawiać, gdyby to było możliwe?
- Czy podobała Ci się ta opowieść? Czy można ją nazwać godną polecania?
- O czym Twoim zdaniem jest ta historia?
- Czy porusza ważne tematy? Jakie?
- Gdzie wolałbyś/wolałabyś mieszkać – w wiosce podłączonej do systemu czy na Wolnych Ziemiach?
- Masz pomysł, jak skończy się ta historia?
- Czy Twoim taka przyszłość dla świata jest możliwa? Takie podłączenie?
- Czy chciałbyś/ chciałabyś zadać jakieś pytanie autorce książki?
- Czekasz na dalszy ciąg opowieści, czy nie chcesz do niej wracać?
- Czym jest wolność?
- Jakie korzyści System przynosi swoim członkom?
- Jakie korzyści płyną z życia wśród buntowników?
- Dlaczego Buntownicy nie chcą być w Systemie?
- Czemu System zwalcza Buntowników?
- Jakie cechy wspólne mają te dwa światy ze światem realnym?
- Czy wybrałbyś/wybrałabyś życie w Systemie czy wśród buntowników?
- Jaka była twoja ulubiona część książki?
- A czy coś Ci się w niej nie podobało?
- Czy któryś z bohaterów mógłby zostać Twoim przyjacielem? Dlaczego?
- Czy taka historia mogłaby się wydarzyć w Twojej szkole?
- Gdybyś mogła/mógł zapytać autora o cokolwiek, co by to było?
- Jak ta opowieść na Ciebie wpłynęła? Czy myślisz, że będziesz pamiętać za kilka miesięcy lub lat?
- Czy poleciłbyś/ poleciłabyś ją koleżankom lub kolegom? Jak byś to zrobił/zrobiła?
- Jak odczuwamy klimat i nastrój książki? Jakie emocje towarzyszą czytaniu? Pierwsze skojarzenia z nastrojem zapisujemy na szarym papierze.
- Szukamy podobnego klimatu i podobnych motywów w innych książkach/tekstach kultury. Uczestnicy losują z woreczka tytuły książek i szukamy motywów podobnych („Opowieść wigilijna”, „Dziadek do orzechów”, „Romeo i Julia”, „Magiczny sklep z zabawkami”, „Tajemniczy ogród”).
- Rola kartek z pamiętnika w całej opowieści.
- Jaką drogę/zmianę przeszła Flora, czego dowiedziała się przede wszystkim o sobie.
- Najważniejsze dla nas motywy.
- Jakie wartości były ważne dla Flory – głównej bohaterki.
- Rozmowa o nieuniknionych w życiu stratach i tęsknocie.
- Czy coś zaskoczyło Cię w tej opowieści?
- Co myślałeś o Wolfgangu na początku książki?
- A pod koniec czytania?
- Autorka książki mówi, że jest to dla niej najbardziej osobista książka. Jak myślisz, dlaczego?
- Czy czytanie książki wpłynęło na Twój nastrój?
- Czy ta historia czegoś Cię nauczyła?
- Komu poleciłbyś/poleciłabyś tę książkę?
ZADANIA AKTYWIZUJĄCE
POBIERZ -> POJAZDY ĆWICZENIA
Zobaczcie, jak fajnie można spędzić czas z książką Las i jego zwykli-niezwykli mieszkańcy: